tiistai 21. heinäkuuta 2015

PRE-PACKING

Oon aika hyvässä tilanteessa tälleen pikkusen päälle kuukausi ennen lähtöä, eikä to do-listalla enää kauheen montaa (okei on siinä oikeesti monta) asiaa oo pakkaamisen lisäks. Koska mä rakastan listoja ja mun puhelin ja kalenteri on täynnä kaikenmaailman tärkeitä muistilappusia, oon alkanu jo miettii et mitä mä tonne mun ihanaan uuteen matkalaukkuun sitten tungen. Laukun ostin jo keväällä kun löysin huippuhyvän Samsonite-laukun niin halvalla, et tuntu ku ois ryöstäny liikkeen, mutta mikäpä siinä - mä sain laukkuni ja vartijat ei ottanu kiinni ovella. 

Ja mitäköhän sitä sitten ihan oikeasti ottaisi mukaan 4 kuukauden matkalle? Joulukuussa sielä voi olla jo aika kylmä, joten täytyy ottaa vaatteita mukaan oikeestaan kolmee eri vuodenaikaa varten. Toisaalta kaiken mitä unohdan voin kyllä ostaa, mutta tavallaan tekis mieli kuitenki säästää rahat vähän kivempiin juttuihin, ettei sit loppujen lopuks oo vaan ostanu mustia farkkuja ja tavallisia toppeja. Kuulostaako tarpeeks selkeeltä? Lisäks asuntolaan täytyy ottaa omat lakanat (+peitot ja tyynyt jne) mukaan, joten siinä on myös yks pulma. En tietenkään raahaa tyynyjä ja peittoja Suomesta asti Kanadaan, ne varmaan sit löytyy Walmartista. Ja Walmartista puheen ollen se näyttää olevan auki 24h. Voin sit mennä suoraan lentokentältä sinne keskellä yötä, eh? 

Vaatteiden, asusteiden ym suhteen oon vähän miettiny sellasta "have you used it in a year?"-politiikkaa, sillä miks mä pitäisin jotain sielä, mitä en melkeen ikinä kotonakaan käytä? Eli oikeesti käytössä olevat vaatteet mukaan, sellasella lisähaasteella, et niitä pystyy sit myös yhdistelemään helposti. Ennen reissuu pitää käydä ostamassa vielä mm. lääkkeitä ja mun luottofarkut, adapteri ja sit oon miettiny sellasta powerbank-latausjuttua. Onks kellään teistä kokemusta sellasesta? Jos on antaa jotain vinkkiä mistä kannattaa ostaa ja tekeekö sillä ihan oikeasti yhtään mitään, laittakaa alle! :) Oon nähny niitä ny vähä jokapuolella ja mietin et onkohan esim Ur&Penn:ssä tai Glitterissä olevat päteviä vai kannattaako vaan suorilta unohtaa? 

Sellasta pohdintaa tällä kertaa, saa sitte nähdä miten todellisuudessa menee kun työt loppuu lauantaina ja maanantaina on lähtö, eli yks kokonainen päivä on siinä välissä hoitaa viime hetken asioita - ja sekin on sunnuntai eli Suomessa ei saa tyyliin mitään tehtyä, SCORE! Jos teillä on antaa jotain hyvpakkausvinkkejä niin otan mielelläni vastaan! :)

11 kommenttia:

  1. Rakastan Kanadaa, vaikka en oo päässyt siellä ikinä käymään, mut toivottavasti sulla on kiva reissu! Yritän kuumeisesti etsiä hyviä au pair ja vaihtari -blogeja, koska lähden itse 9.8. au pairiksi. Siksi oli pakko ruveta lukemaan tätä sunkin blogia! :)

    HOX! Jos haluat tsekata au pair -blogini -> http://maaranpaairlanti.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsi sulla on sit lähtö jo ihan lähellä! Oon paria au pair-blogia lukenu, ja se kuulostaa kyllä kans tosi kivalta tavalta lähtee reissaamaan ja nähä sitä arkee toisessa maassa! Käyn kattomassa myös sun blogin!:)

      Poista
    2. Piti tosta varavirtalähteestä vielä sanoa et mulla on tällänen iPhoneen:
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18458/dqrks/Fuj-tech-KiVI-varavirtalahde-L-6600-mAh
      ja suosittelen lämpimästi :) toi on tosiaan sarjan isoin malli ja kun se on täynnä niin sillä saa ladattua kolme puhelinta täyteen akkuun. Plus kahta puhelinta samaan aikaan!

      Poista
    3. Hei tuo on ihan kivannäkönenki! Täytyy varmaan kävästä verkkokaupassa! :)

      Poista
  2. Mä en tiedä mihin mä joudun tän mun pakkaamisen kanssa. Mulla on alle kuukausi lähtöö enkä oo suonut vielä pienintäkää ajatusta laukun täyttämisee... Ei sillä etten ennen ois pakannu ulkomaille muuttoo varten mut täl kertaa kun on kohteena vähä kalliimpi maa ni joutuu oikeesti miettimää et mitä ottaa mukaa täältä ja mitä hankkii paikan päältä... Mä tarvin just noi kaikki peitot ja tyynyt eikä toisaalta kiinnostais tuhlailla niihin älyttömii summia rahaa mut raahaappa Suomesta kaikki mukanas :D Mun on varmaan viikonloppuna ihan pakko käydä ettimässä mun matkalaukku ja alkaa mättämään tavaraa sisään

    Ainii ja mul on powerbank ja se on kyl maailman turhin vekotin :D Tai mun omassa ainakaa se virta ei meinaa riittää kun yhtee latauksee ja ei sitä jaksa kantaa mukana kun ei oo ihan pien ja kevyt kuitenkaa. Mul on kahet akut molempii puhelimee ja kameraa ja ne menee paljo paremmin mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aiotko ottaa monta matkalaukkua mukaan? :D Ite ainaki yritän miettii et kuhan rahapussi, passi, puhelin ja läppäri on mukana niin kaikki on fine, ne on vaan ne 'korvaamattomimmat' jutut mitä täytyy olla!

      Okei hyvä kuulla! Täytyy sit vielä vähä miettiä... Harmi ku iphoneen ei saa toista akkua :D

      Poista
    2. Mä ajattelin selvitä yhellä matkalaukulla ja käsimatkatavara-kokosella rinkalla :D En viiti lähtee koko omaisuutta raahaamaa mukaa kun en kuitenkaa suoraa Aberdeeniin lennä. Saahan sitä tavaraa sit aina lisää paikan päältä tai postissa jos jotain äärettömän oleellista unohtuu

      Poista
  3. Oi jes kuinka kiva blogi! Toivottavasti sulla tulee mahtava syksy siellä Kanadassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!! :) Odotukset on kyllä kieltämättä korkeella, eiköhän tästä tuu ihan huippua! :)

      Poista
  4. Olipa kiva löytää sun blogi - oon itsekin lähdössä syksyksi korkeakouluvaihtoon Kanadaan! Jään varmasti seurailemaan. Mun blogi löytyy osoitteesta venlapluskanada.blogspot.fi jos kiinnostaa tsekkailla, toistaiseksi en oo oikein kyllä osannut vielä kirjoittaa juuri mitään. :D Eiköhän kuukauden päästä viimeistään, kun lähtö koittaa, tule kirjoiteltua enemmän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, siistiä!! :) Käyn kurkkaamassa, ja liityn seuraamaan! On oikeesti tosi kiva tälleen blogin kautta muita jotka on samassa tilanteessa, ja ymmärtää fiiliksiä kun itekin kokee samoja! :)

      Poista