tiistai 13. lokakuuta 2015

CANADIAN THANKSGIVING

Pari viikkoo taas menty eteenpäin, ja tuntuu kauheen vaikeelta kirjottaa ylös mitä on tapahtunu. Toissa viikonloppuna ei tehty mitään ihmeellistä, välillä joudun ihan oikeesti tekeen koulujuttujakin - uskokaa tai älkää. Koulun jengi pelas koristurnauksen täällä kotona, joten pelejä käytiin kattomassa, kävin salilla ja luin, luin, kirjotin muistiinpanoja ja luin. 




Koululla oli vierailemassa hypnotisoija, jonka esitykseen opiskelijat pääs velotuksetta. SPIDEY oli ensimmäinen hypnotisoija, jonka oon nähny ja vaikka olin melko skeptinen koko jutusta, se oli ihan mahtava. En oikeen vieläkään pysty käsittämään mitä oikeesti tapahtu tai miten se voi olla mahdollista, mutta ihan huippu ilta joka tapauksessa.




Kurssit on suurinpiirtein puolessa välissä, ja kauheeta vauhtia ollaan edetty - ens viikolla on eka mid term. Viikot menee kuitenki tosi nopeesti just sen takia, ja vähän niinku kokoajan on jotain piristettä, ettei mee liian vakavaks touhu. Luennoilla ollaan käyty läpi ajakohtasia asioita eettisestä näkökulmasta, katottu leijonan luolaa, vertailtu mikä yritys on "paras työpaikka" ja muuta mukavaa. 


Viime viikolla olin ekaa kertaa paikallisessa jääkiekko-pelissä, jengi pelaa OHL:ää ja pärjää ilmeisesti suht hyvin. Alussa olin vähän yllättyny, et taso ei ollu ihan sitä mitä odotin, mutta sit muistin, et niin, ne pelaajathan on alle kakskymppisiä niin ei voi odottaa, että taso ois aikuisten ammattisarjaa. Katsojamäärähän oli ihan eri luokkaa kun Suomessa ASM-peleissä, ja iso ero oli tietty se, että katsomossa saa juoda. Meillä oli tosi hauskaa, ja ehdottomasti täytyy useemminki käydä. Liput oli sen 12$ opiskelijoille, ja sai valita paikat ihan mistä vaan. Ihan mukava yllätys, että opiskelijalippu ei tarkota hallin huonoimpia paikkoja.



Tänä viikonloppuna meillä oli auto käytössä, kun tarkotus oli tehä vähän isompi road trip, mutta ei otettu huomioon, että on NFL viikonloppu, joten ei millään saatu mitenkään järkevän hintasta hotellia  siitä kaupungista jonne oltiin menossa. Hyödynnettiin sit autoa ihan vaan täällä, ja sunnuntaina käytiin USA:n puolella Traverse City:ssä. Kaupunki oli tosi mukava päivän reissulle, eikä matka ollu paha kun edestakas tuli about 600km, ehkä vähän alle. Ajaminen täällä alkaa tuntua jo tosi luonnolliselta, ja varsinki täällä meidän kaupungissa osaan jo omasta mielestä aika hyvin reitit ja säännöt. Kun ajettiin rajan yli mun piti täyttää vähän papereita ja maksaa 6$. Takas päin tullessa ajateltiin, että ei tässä mitään ongelmia enää voi olla, mutta väärässä oltiin. Passista puuttu merkintä siitä, että mulla on visitor status, ja kun saan mun opinnoista kredittejä tutkintoon, virkailijan mielestä mulla pitäis olla study permit - jota siis ei ole. Vietettiin sit n. tunti rajalla selvittämässä asiaa, ja lopputulos oli se, että kun tulin Kanadaan ensimmäistä kertaa elokuussa, niitten olis pitäny laittaa passiin merkintä. Tässä vaiheessa itellä ja virkailijalla oli aika epätodellinen fiilis siitä, että miten voi olla mahdollista, et ne vaan kysy paljonko käteistä mulla on ja päästi maahan. Tää sotku ei ollu mitenkää mun vika, ja loppu hyvin kaikki hyvin.



Tänään ajeltiin ympäri Sault Ste Marie:ssa, otettiin kuvia, kuunneltiin musiikkia - ja oli niin mukava vaan ajella ympärinsä. Löydettiin tosi makeita paikkoja, ja ottaa niin päähän kun kaikkee ei vaan pysty tallentaan kuviin tai videoihin. Yritys hyvä kymppi kuitenkin. Tänään on Canadian Thanksgiving, ja saatiin 2 dollarilla ihan huippu hyvä thanskgiving dinner. Söin niin paljon, että hengittäminen oli melkeen mahdotonta, ja sitä ei ees tajua kuinka paljon ruokaa ne oikeesti sulle lappaa siihen lautaselle. Oon miettiny asioita joista mä oon kiitollinen, ja se lista on pitkä. #kiitollinensiunattuonnellinen Perhe, ystävät, terveys, se, että saan matkustella + tavata ihania ihmisiä + nähä upeita paikkoja, oppia uutta joka päivä ja jne. Kun kuuntelee muitten tarinoita ja sitä minkälaisia asioita ne on käyny läpi, tulee sellanen fiilis, että miten mun elämä on ees mahdollista.  Oon saanu kokee niin paljon kaikkea ihanaa ja opettavaa, saanu tukee sillon ku sitä tarvii ja kun miettii kaikkee mitä mun elämän aikana on tapahtunu niin tuntuu ku mun elämä olis vähän niinku liian hyvää ollakseen totta. Oon oppinu arvostaan täällä ollessa niin monia ja erilaisia asioita ja sitä, että mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Oon oppinu niin paljon ittestäni ja siitä minkälainen ihminen haluan olla. Isoimman kiitoksen ansaitsee Äiti ja Isi xoxoxo, tiiän, että luette tän, ja ikävä on kova <3


And as a summary for those of you just learning the beautiful language of Finnish: basketball, school, Spidey was fun, mid terms and actually having to do something for school, #hockeyislife, driving around the soo, going to the US, trying to get back to Canada and fear of getting deported, Canadian Thanksgiving and being so thankful for everything in my life, including the chance to come here and meet all of you losers. <3 And also I miss my mom and dad. Goodnight! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti